Menu

Blog o Blox

Oficjalny blog o platformie blogowej Blox.pl

Metoda na kryzys twórczy?

blox

Każdy twórca internetowy miewa kryzysy twórcze. Zamiast gorączkowo szukać nowych tematów, warto wykorzystać te istniejące. Ta zasada odnosi się zarówno do tych, którzy piszą dla siebie, jak i tych, którzy tworzą treści na potrzeby firm.

 MCZ Moniką Czaplicką rozmawiamy o recyklingu treści.

A.D.: Produkujemy mnóstwo treści i ciągle szukamy czegoś nowego - czy to ma sens?

M.C.: Wychodzę z założenia, że nowe treści - jak najbardziej, ale skoro już włożyliśmy czas i energię w pisanie, szukanie itd. to fajnie jest wykorzystać potencjał tego, co stworzyliśmy. Zapominamy, że tylko część ludzi widzi nasze posty i tylko część czyta publikacje. Warto więc po pewnym czasie przypominać posty. Można też wykorzystywać to, co było i do budowania nowych rzeczy, w nowych konfiguracjach. Mamy bazę i na niej budujmy.

A.D.: Jak mądrze zarządzać swoimi treściami?

M.C.: Przede wszystkim warto mieć na nie dobry pomysł ponad stwierdzenie, że codziennie lub co tydzień/ dwa publikujemy coś nowego. Warto pomyśleć o tym, co jest ciekawe dla naszego odbiorcy i starać się odpowiedzieć na pytanie, jak możemy wykorzystać to, co mamy. Jeśli jesienią w zeszłym roku napisaliśmy tekst o sposobach na przeziębienie, odświeżmy go i pokażmy w nowym sezonie. Planujmy treści, starajmy się na blog patrzeć całościowo, jeśli ma on przynosić nam wymierne korzyści.

z15974416PTen bloger ma kryzys twórczy wypisany na twarzy. Chcesz tego uniknąć, prawda?

A.D.: Jak często pisać posty na blog, żeby się nie wypalić po roku?

M.C.: Nie ma zasady. Każdy jest inny i wypala się w innym momencie, inaczej angażuje nas kręcenie filmów, inaczej pisanie przepisów, a inaczej przekopywanie starych run nordyckich. Jednak każdemu zdarzają się kryzysy. Ja publikuję co trzy dni od mniej więcej dwóch lat i staram się trzymać poziom, żeby było wystarczająco często. Nie zawsze się da opublikować świetne materiały, ale nie chodzi też o wrzucanie „zapchaj dziury”. Wiadomo, że planowanie postów pomaga, ale nie gwarantuje sukcesu za każdym razem. Cóż, trzeba być też otwartym i stale szukać inspiracji.

A.D.: Jak dystrybuować nasze treści w social mediach. Co możesz poradzić blogerom?

M.C.: Znowu, nie ma prostego przepisu, że trzy kroki w lewo, obrót i już. Dużo zależy od tego do kogo, co, jak często itd. chcemy publikować. Na kryzysach publikuję 7 razy dziennie. O 12 pojawia się nowy post, post archiwalny albo zapowiedź zbliżającego się wpisu. Grunt to nie brać gotowych formułek, że coś jest na pewno słuszne, tylko testować, sprawdzać, analizować, bo to gwarantuje najlepsze dostosowanie naszych działań do tego, co się dzieje i czego oczekują od nas nasi czytelnicy.

 Rozmawiała Agnieszka Durska

 

© Blog o Blox
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci