Menu

Blog o Blox

Oficjalny blog o platformie blogowej Blox.pl

Lead – najmocniejsza waluta w sieci

blox

Co jest najcenniejszą walutą w Internecie? Nie, nie dolary czy euro! Chodzi o twoje dane. „Płacisz” nimi za dobre treści, np. raporty, artykuły, i wreszcie oferty, które cię interesują. Jak wyglądają te transakcje?

Generowanie leadów wypiera tradycyjną reklamę banerową i zmienia naszą percepcję tego, co oglądamy w internecie. Dla firm oznacza to zupełnie nowy sposób myślenia o klientach i znacznie większe zaangażowanie, by przykuć ich uwagę. Zdobywanie leadów to nadal pole do zagospodarowania, szansa na zarabianie dla firm marketingowych, blogerów, copywriterów, czyli tych, którzy są w stanie tworzyć dobre, angażujące treści. Aby przyciągnąć uwagę klienta tak, by chciał zostawić nam swoje dane, trzeba naprawdę mocno i kreatywnie się postarać.

p_karolgrygielO tym, czym są leady i jak je generować, rozmawiamy z Karolem Grygielem, Dyrektorem Marketingu Oferteo.pl.

T.L.: Czy lead to tylko imię i nazwisko osoby zainteresowanej ofertą?

K.G: Nie, to za mało. Lead to dane, które pozwalają nawiązać kontakt z potencjalnym klientem oraz poznać jego potrzeby zakupowe. Bardzo ważne są dla nas także informacje o tym, w jaki sposób klient zainteresował się ofertą firmy, co go skłoniło do tego, żeby te dane zostawić itp.

T.L.: Lead daje bezpośredni dostęp do potencjalnego klienta. Jak skłonić ludzi, by zostawiali swoje dane?

K.G: Przede wszystkim musimy przekonać potencjalnego klienta, że otrzyma od nas realną wartość: coś czego potrzebuje, coś co rozwiąże jego bieżący problem. Przykładowo, można przygotować raport - użytkownik, by go pobrać, wypełnia formularz kontaktowy. Dzięki temu otrzymujemy interesujące nas dane. Jeżeli lead prowadzi wprost do chęci zakupu, mówimy, że jest „gorący”. Leady pozyskujemy poprzez atrakcyjną treść, poradę lub konkretną pomoc. Ludzie nie klikają już w banery, nie zwracają na nie uwagi. Wchodzą do internetu, by zdobyć wartościowe dla siebie informacje. Możemy w te informacje wbudować reklamę kontekstową, która z kolei prowadzi do wygenerowania leadu, a czasem – jeśli to gorący lead – od razu do sprzedaży.  

T.L.: Na czym polega działalność Oferteo.pl? Jaka jest Wasza rola w generowaniu leadu?

K.G: Oferteo.pl znajduje na rynku „gorące leady”, czyli tak naprawdę klienta, który poszukuje konkretnych ofert i kojarzy go z dostawcami i wykonawcami, którzy są w stanie odpowiedzieć na jego potrzeby. Nasz model funkcjonowania opiera się na bezpłatnym pomaganiu klientom w znalezieniu właściwego dostawcy lub wykonawcy oraz odpłatnym udostępnianiu odpowiednio wyselekcjonowanych zapytań firmom. Tym samym skracamy firmom ścieżkę dostępu do klientów, dostarczając im leady, które są dla nich najbardziej wartościowe. Ułatwiamy życie obu stronom transakcji, oszczędzając ich czas i pieniądze.

T.L.: No dobrze, gdzie tutaj jest miejsce dla blogerów, influencerów, ludzi zajmujących się copywritingiem?

K.G: Tak naprawdę do blogerów należy przyszłość w tej dziedzinie! Dlatego, że są twórcami coraz bardziej poszukiwanych dobrych treści. Coraz więcej jest blogów eksperckich, poradnikowych, wyspecjalizowanych w konkretnych dziedzinach. To właśnie tam, w sprecyzowanej tematyce, może pojawić się reklama kontekstowa. Jest ona wówczas bardzo efektywna, ponieważ blogerzy mają zazwyczaj bezpośredni kontakt ze swoimi czytelnikami; ci drudzy mają zaufanie do tych pierwszych.

Jeżeli bloger dostarcza swoim czytelnikom przydatne narzędzia, które mogą pomagać im w codziennym życiu, to wszystkie strony odnoszą z takiej współpracy korzyści. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że materiały, będące wynikiem współpracy blogerów i marek, powinny być wyraźnie oznaczone. Ważne też, by blogerzy nie podejmowali się każdej współpracy i każdego tematu, by nie stracić zaufania czytelników. Powinni znać narzędzia, produkty czy usługi, które polecają. My zaś dajemy blogerom możliwość wzbogacenia treści, właśnie o te praktyczne i nieinwazyjne narzędzie, które jest dopasowane do tematyki ich bloga i dodatkowo podnosi satysfakcję czytelników z przebywania na stronie.

oferteo_blox

T.L.: Wyższa forma reklamy?

K.G: Tak, możemy ją nazwać skuteczniejszą i pożądaną formą reklamy. Docieramy do ludzi, którzy rzeczywiście są zainteresowani zakupem konkretnych rzeczy. Robimy to niejako przy okazji, nie zmuszamy do niczego. Natomiast nie „zawracamy głowy” tym, którzy w ogóle daną tematyką się nie interesują w określonym momencie.

T.L.: Czyli korzyści odnoszą wszyscy. Jak to działa w praktyce? Jestem blogerem, prowadzę bloga o budowie domu, jestem zainteresowany współpracą. Jak zacząć korzystać z tego programu?

K.G: Wystarczy, że dołączysz do programu partnerskiego Oferteo.pl i umieścisz na swoim blogu nasz prosty widget lub link kierujący do serwisu. Twój czytelnik, przygotowujący się, do budowy domu czy remontu mieszkania, szukający porad na ten temat, może szybko złożyć zapytanie o oferty i bez wysiłku znaleźć dobrą ekipę remontową czy znaleźć najlepszego dostawcę ceramiki budowlanej. Twój tekst, o tym, co jest potrzebne do budowy domu, daje czytelnikowi znacznie więcej niż wcześniej. Może on przejść płynnie od planowania do realizacji, a ty na tym jeszcze zarabiasz. Szczegółowe informacje na temat programu partnerskiego można znaleźć pod adresem oferteo.pl/program-partnerski.

T.L.: Jakie będę miał z tego korzyści? To jakaś stałą kwota czy może prowizja od każdego leadu?

K.G: Za każdy zebrany lead dostaniesz od Oferteo prowizję, wahającą się od kilku do kilkuset złotych. Co ważne, w programie partnerskim Oferteo otrzymujesz wynagrodzenie zarówno za lead do sprzedającego, jak i kupującego.

T.L.: A jakie konkretnie są korzyści dla firm i klientów?

K.G: Jako Oferteo.pl pomogliśmy nawiązać już ponad 1,6 miliona kontaktów firmom i osobom prywatnym. Wystarczy, że kupujący określił, kiedy i jaki produkt lub usługę chciał kupić, a firmy spełniające jego wymagania same się z nim skontaktowały i zaprezentowały swoją ofertę. W efekcie, dzięki naszej usłudze kupujący w prosty sposób znajdują produkty i usługi, których szukają. Z drugiej strony dostawcy i wykonawcy szybko i bez wysiłku zdobywają nowych klientów.

Redakcja: Tomasz Leś, Agnieszka Durska

© Blog o Blox
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci